Tarieven & Betalen

Tarieven

Onze tarieven zijn conform de richtlijnen van het KNMT (Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde). Je kunt alle tarieven bekijken door op onderstaande afbeelding te klikken.

Betalen

U Ontvangt uw Rekening van Infomedics

In onze praktijk besteden we veel aandacht en zorg aan uw behandeling. Daarom werken we samen met Infomedics voor het versturen en innen van onze rekeningen. Dit betekent dat u uw rekening voor de zorg van Infomedics ontvangt.

Vergoeding van uw Zorgverzekeraar

Als uw zorgverzekeraar een deel van uw rekening vergoedt, staat dit duidelijk vermeld op de rekening. Het resterende bedrag betaalt u aan Infomedics. Heeft u vragen over de vergoeding op uw rekening? Neem dan contact op met uw zorgverzekeraar. Als er geen vergoeding op de rekening staat, betaalt u het volledige bedrag aan Infomedics en kunt u controleren of u de rekening nog kunt indienen bij uw zorgverzekeraar.

Regel het Online!

Op de website van Infomedics (www.infomedics.nl) kunt u verschillende zaken rondom de betaling van uw rekening snel en eenvoudig regelen. Denk hierbij aan:

  • Status van uw betaling controleren: Ga naar infomedics.nl. U vindt de rekeningchecker direct bovenaan de webpagina. Vul het betalingskenmerk (cijferreeks) in dat op de rekening staat en controleer of uw rekening is betaald. Als dit niet het geval is, kunt u direct betalen via iDEAL.
  • Betalingsregeling treffen: Infomedics hanteert een betalingstermijn van 30 dagen. Als het niet lukt om op tijd te betalen, kunt u kosteloos uitstel van betaling aanvragen. Ook kunt u tegen kosten een betalingsregeling treffen. Online vindt u meer informatie over het Infomedics Betaalplan.
  • Veelgestelde vragen bekijken: Als u een vraag heeft, kunt u het antwoord vaak vinden onder de veelgestelde vragen. Anders kunt u altijd contact opnemen met de Servicedesk van Infomedics.

Heeft u toch nog een vraag? Bel dan met de Servicedesk van Infomedics op telefoonnummer 036 – 20 31 900 (maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur).

Wat Gebeurt er met uw Gegevens?

Om rekeningen snel en correct te kunnen verwerken, delen wij uw gegevens met Infomedics. Infomedics doet er alles aan om uw gegevens maximaal te beveiligen en voldoet uiteraard aan alle geldende wetten en regels rondom privacybescherming. Informatie over hoe Infomedics omgaat met de bescherming van privacygevoelige informatie vindt u op www.infomedics.nl.

Betalingsvoorwaarden Infomedics

In opdracht van ons verstuurt en incasseert Infomedics rekeningen voor de zorg die u heeft gehad. Infomedics voldoet hierbij aan alle (privacy) wet- en regelgeving, zowel de regels die van toepassing zijn op ons als zorgaanbieder, als de regels die vanuit de wet gelden voor Infomedics.

Wat zijn de belangrijkste betalingsvoorwaarden van uw rekening van Infomedics?

  • Infomedics mag, als dit mogelijk is, uw rekening declareren bij uw zorgverzekeraar. U ziet een eventuele vergoeding altijd terug op de rekening.
  • Infomedics verwacht dat u de rekening betaalt vóór de vervaldatum zoals vermeld op de rekening.
  • Als u de rekening niet voor de vervaldatum heeft betaald, bent u in verzuim zonder dat daarvoor een nadere ingebrekestelling is vereist. U ontvangt een herinnering waarbij u wordt gevraagd de rekening alsnog te voldoen, binnen 15 dagen na ontvangst. Als de betaling binnen deze termijn uitblijft, worden rente en incassokosten in rekening gebracht.
  • Infomedics mag uw betaling eerst in mindering brengen op de incassokosten, vervolgens op de in rekening gebrachte rente en tenslotte op het oorspronkelijke bedrag van uw rekening.
  • Houd er rekening mee dat, zelfs als u een klacht indient of zich inschrijft bij een andere zorgaanbieder, uw rekening nog steeds betaald moet worden. Uw betalingsverplichting kan hierdoor niet worden opgeschort.

Klachten

Doe uw mond open

Mocht het voorkomen dat u vindt dat wij u onjuist of onzorgvuldig geïnformeerd of behandeld hebben, laat het ons weten! Vraag om een verhelderend gesprek. Uw tandarts kan dan uitleggen waarom iets op een bepaalde manier is gedaan en samen kunnen jullie naar een oplossing zoeken.

Neem bij een klacht contact met ons op via e-mail: info@familiedentalzorg.nl, en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Informatiepunt en Klachtenregeling

Als u er samen niet uitkomt, kunt u telefonisch advies inwinnen bij het Tandheelkundig Informatiepunt (TIP). Dit punt is opgericht door onze beroepsorganisatie, de KNMT. Levert dit ook geen bevredigende oplossing op, dan kunt u gebruikmaken van de KNMT-klachtenregeling waarbij wij zijn aangesloten. Dit biedt twee mogelijkheden: bemiddeling en formele klachtbehandeling, resulterend in een uitspraak.

Waar kunnen we je mee helpen?

Via onderstaande buttons kunt u zich als nieuwe patiënt inschrijven bij onze praktijk of een afspraak maken.

Zien we je snel?